MTP Cannes Rolle

I had the opportunity last week to assist to the Cannes Rolle in Erfurt, organized by the student marketing initiative MTP Erfurt, and I couldn't miss that chance!
I highly recommend this event (and any further event organised by MTP, Marketing zwischen Theorie und Praxis) to all of you, advertising and marketing lovers!

We had the chance to see the best advertising campaigns of the year, and we really enjoyed it! Take a look at the pictures and awarded campaigns! 
✩ "Big Nose", for BGH Air conditioners
    Agency: Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi (Buenos Aires, Argentina)
✩ "Never accept alternatives" for Volkswagen by BBDO São Paulo

✩ "Team Hoyt", for "La Marató" (TV3) 
Agency: Bassat Ogilvy Barcelona

                                              ✩ "Touchwood SH-08C"

                            ✩ Creative spot made by Johannes Leonardo New York 
                                                 for Google Time Karaoke 
               ✩ "Write the future" for Nike and the 2010 FIFA World Cup 2010
                   Agency: Wieden & Kennedy Amsterdam
                   Filmed by Alejandro G. Inarritu
                   Cannes Film Grand Prix Winner 




VS Fashion Show

Tonight is the Victoria's Secret Fashion Show!
This fashion show is sponsored by the lingerie and sleepwear label Victoria's Secret. It is an incredibly popular annual event that features the prettiest top models, including Miranda Kerr, Alessandra Ambrosio, Chanel Iman, Lily Aldridge, Lindsey Ellington, Erin Heatherton, Candice Swanepoel and Doutzen Kroes.
This year, thirty-eight top models wearing angel wings will parade up and down the catwalk, and one selected model will wear the "Fantasy Bra": Miranda Kerr. 

Premios Inspirational



El Festival Inspirational, celebrado los días 23 y 24 de Noviembre en Madrid, ha batido este año el récord de participación, tanto de inscripciones como de piezas presentadas.  



El festival, que ya cuenta con cinco ediciones, ha sido organizado por International Advertising Bureau. Para más información, os recomiendo que visitéis la página del evento, la página de IAB Spain o el portal de marketing directo, que ha cubierto la noticia y ha estado presente en el festival. 

Lo prometido: Las campañas ganadoras de este festival.


En la categoría de Comunicación online, hubo premios...


✔ Para las mejores websites:
El oro fue para "Nombres", de Sra. Rushmore para Aquarius, que consiguió el Gran Premio Inspirational de esta edición.

La plata para Sra. Rushmore, por su genial campaña "40 días en la cama", para FLEX.


Y el bronce para la agencia de marketing digital BTOB, para el grupo Vetusta Morla, por "Mapas".




✔ El premio al mejor banner fue para El Laboratorio, por la pieza "Tornado" para Mercedes Benz. 


✔ ❶ El mejor vídeo viral del año ha sido el "Experimento comparte", de la siempre inspiradora agencia creativa Shackleton. Un premio muy merecido, por lo bien que transmite el mensaje que quería trasladar la organización humanitaria internacional Acción contra el hambre, por lo tierna que es esta pieza, y porque llega muy bien al público. 
❷ El segundo premio fue para la agencia DoubleYou por "Adeu, Barcelona!" para Atrapalo.
 Y el bronce para Shackleton por "Equipaje inesperado" para Spanair.

❷ En la categoría de contenido audiovisual digital, Sra Rushmore vuelve a ser galardonada por su fantástico trabajo para el Getafe C.F. con su campaña "Zombies calientes del Getafe", y consigue el galardón de plata.
 El bronce se lo lleva la agencia DoubleYou, con su campaña "We are surfers" para San Miguel.
❶ Y el oro es para Plan B de Ballantines, de la agencia Optimedia.


✔ La agencia de marketing digital BTOB consigue la plata por su campaña "Place your music" para Vodafone, en la categoría de exterior digital y medios emergentes, mientras que el bronce es para la agencia interactiva Nurun por su "Tarta virtual de McDonald's". 



✔  También hubo premios para los trabajos de Social Media, una categoría en pleno crecimiento y llena de oportunidades:
El oro fue para Sra.Rushmore, gracias a su campaña "EL Quijote" para Google, que ha logrado una altísima participación popular.


❷ McCann Erickson ha obtenido la plata con "Textwars" para Telefónica Movistar .
Y El Laboratorio el bronce con "Juégate tu estado" para Bwin.


✔  Mejores APPS del año:

❶ El oro fue para la agencia Herraizsoto&co por "Have a Camper Day iPad", una forma mucho más entretenida de ver el pronóstico meteorológico.
 Razorfish- Orangina Schweppes España - "Plan Heritage by Schweppes" 


✔Advergaming
❷ La plata fue para DoubleYou, por "30 días para conquistar a Julia", para Microsoft.




❸ Y el bronce para Optimedia por su Plan B Ballantines.


❶ La mejor campaña de viral marketing ha sido "El primer vídeo de youtube que cuesta 1.20 euros" para ING Direct, de Ogilvy One (Grupo Bassat Ogilvy)


Y la mejor campaña integrada del año fue la emotiva campaña diseñada por la agencia Germinal "Pastillas contra el dolor ajeno", para Médicos sin Fronteras que no se puede describir con palabras. Para mí, de lo mejor que se ha hecho. 

























Gossip Girl celebrates 100 episodes

Our favourite Upper East Siders (I'm talking about Gossip Girl's cast, of course) celebrated last Saturday their 100 episodes with a fabulous party at Cipriani Wall Street in New York City. 


Beautiful Blake Lively wearing a Spring-Summer 2012 Marchesa dress and gold Versace sandals

Kelly Rutherford, wearing a total grey look with a Peter Som dress,
Christian Louboutin heels and Van Cleef & Arpels fine jewellery

American actress Kaylee DeFer with a different look:
red hair, red lips, eyeliner and a black tight dress with transparencies

Handsome Chace Crawford, as always, impeccably dressed

Leighton Meester wearing a white Balmain dress
and Jimmy Choo "Lauren" sandals

Joanna Garcia Swisher in a tight LBD

My favourite couple:
Kelly Rutherford and Matthew Settle

Michelle Trachtenberg goes for vintage!
She's wearing black jumpsuit from Rebecca Taylor,  Fendi pumps,
Stella McCartney clutch and jewellery by Erickson Beamon

American actress and model Nan Zhang
Nicole Fiscella wearing a little white dress
with black pumps and a white cylindrical clutch

Penn Badgley
Ed Westwick
French actress Roxane Mesquida

Top Karlie Kloss didn't want to miss the party! 

Pina


"PINA- Tanzt, tanzt sonst sind wir verloren" (Dance, dance, otherwise we are lost) is a German film directed by Wim Wenders and produced by Jeremy Thomas starring Pina Bausch.

Pina Bausch (1940-2009) was a really talented ballet director, and one of the best choreographers of the twentieth century. 
Pina Bausch
©Pina-Bausch.de
Her work has been recognized worldwide, she has been awarded many prizes and this film includes four of her best dance pieces: " Le sacre du printemps", "Café Müller", "Kontakthof" and "Vollmond". We can also see interviews and other fantastic choreographies. Unfortunately she died before the film came out.


This film was presented at the Berlinale Talent Campus and has been nominated as Best Foreign Language Film at the 84th Academy Awards, presented on the 26th February 2012 at the Kodak Theatre in the Hollywood district of Los Angeles. You can see all the films submitted here.


And now, some of her most recognized dance pieces; Enjoy!




Versace for H&M Collection Launch Party

Versace for H&M Collection will be available in 3 days! 


Nobody wanted to miss the party Versace for H&M celebrated last week in New York. 

Here are some pictures of the celebrities that were there:  
Blake Lively, wearing a dress from the collection with a black blazer and emerald earrings
©Getty Images
Chace Crawford
©Getty Images

Donatella Versace
©Getty Images

Emma Roberts wearing a total look from Versace for H&M Collection
©Getty Images

Linda Evangelista
©Getty Images

Uma Thurman, wearing a Versace outfit and Jimmy Choo sandals
©Getty Images

Abercrombie and Fitch

¿Cuando?En 25 horas, 03.11.11 a las 10:00. 
¿Dónde? En la plaza del Marqués de Salamanca 5, en Madrid.
¿Cómo llegar? El metro más cercano es Nuñez de Balboa.

Presentación de Abercrombie&Fitch en Madrid
Fuente: Blog Out and About de Glamour
¿Qué ocurre?
Abercrombie & Fitch inaugura su esperadísima tienda mañana en Madrid. Y como no podía ser de otra forma, su carta de presentación en la capital han sido sus modelos masculinos. 101 modelos han posado para las cámaras y han llamado la atención de todos los peatones y conductores que pasaban por la zona. 

Presentación de Abercrombie&Fitch en Madrid
Fuente: Blog Out and About de Glamour

Presentación de Abercrombie&Fitch en Madrid
Fuente: Blog Out and About de Glamour

Hasta ahora, Abercrombie tenía tiendas en Europa en Londres y Milán. A partir de este mes abrirá más en Alemania, Francia, Bélgica e Irlanda. En Alemania, la primera tienda se inaugura en Düsseldorf, en Könnigsallee 17.
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